Treningi i szkolenia

Praktyka czyni mistrza.

Proces doskonalenia zawodowego jest konieczny, jeśli planujemy osiągnięcie ambitnych celów. Dobrze wyszkolony personel jest pewniejszy siebie, sprawniejszy i bardziej zmotywowany do działania. Jeśli nie zagwarantujemy ludziom odpowiedniego przygotowania merytorycznego oraz nie skorygujemy złych nawyków, nie możemy spodziewać się pozytywnych efektów.

Żaden sportowiec nie wygrał nigdy zawodów bez wcześniejszego przygotowania. Każdy bowiem musi trenować, szkolić się, doskonalić, by móc się liczyć w wyścigu. Naszą dyscypliną jest sprzedaż, celem jak największy zysk i lojalność klientów, wygraną – wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji salonu na rynku zegarkowym. A Ty, co już zrobiłeś,by Twój zespół był jak najlepiej przygotowany do osiągania zwycięstw?

Przed rozpoczęciem szkolenia

Zanim przystąpimy do przeszkolenia danej grupy badamy stan jej wiedzy, aby jak najdokładniej dostosować poziom szkolenia do uczestników.
Ustalamy z Tobą precyzyjnie cel szkolenia, musisz określić jakie są oczekiwania wobec wyników szkolenia
Zawsze dopasowujemy szkolenie do każdego klienta. Jeśli zajdzie potrzeba – tworzymy je od podstaw, uwzględniając wszelkie wskazane nam priorytety.
Przygotowujemy formy utrwalania wiedzy po szkoleniu, gdyż bez odpowiedniego systemu odświeżającego wiedzę – żadne szkolenie nie ma sensu. Twoi pracownicy mają przecież nie tylko „wziąć udział w szkoleniu”, ale zostać skutecznie przeszkoleni i umieć tą wiedzę wykorzystać w praktyce.
Dzięki takiemu podejściu, zamiast szkolenia robionego „z szablonu”, zawsze otrzymujesz szkolenie na jakim Tobie zależy! Będzie ono uwzględniało Twoje potrzeby. Będzie skutecznym narzędziem w rozwoju Twojej firmy.

W Pro Watches oferujemy kilka cykli treningowych z zakresu:

I. Wstęp do sprzedaży, czyli co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz skutecznie obsługiwać?

Cel szkolenia

Człowiek w branży
  • Zwrócenie uwagi jak istotnym elementem jest planowanie oraz wyznaczanie sobie celów.
  • Jak mierzyć swój rozwój osobisty: metody i podpowiedzi.
  • Określenie najważniejszych cech Doradcy Idealnego.
Branża i jej specyfika:
  • Najważniejsze fakty o rynku dóbr zegarkowych w Polsce i na świecie
  • Pokazanie możliwości rozwoju, jakie stwarza przed sprzedawcą rynek zegarkowy..
  • Pokazanie prawdziwych motywów zakupowych klientów w branży zegarkowej..
Czego nauczy się sprzedawca?

  • Wyznaczania sobie celów sprzedaży
  • Metod weryfikacji procesu rozwoju samego siebie.
  • Pozna najważniejsze cechy Doradcy Idealnego, by móc sprawdzić nad czym musi popracować w pierwszej kolejności
  • Będzie umiał optymalnie wykorzystać wszelkie narzędzia, jakie oferuje dana marka do sprzedaży
  • Zacznie traktować miejsce pracy jako pole do samorealizacji i rozwoju.
  • Będzie chciał osiągać lepsze wyniki sprzedaży, gdyż pokażemy mu, że to się opłaca.
  • Zyska lepszą orientację w branży zegarkowej.

Co zyska właściciel salonu?

  • Świadomy swojej roli personel
  • Zmotywowaną do pracy załogę, nastawioną na realizację celów, planów sprzedażowych.
  • Załogę znającą przewagi swojego salonu nad konkurencyjnymi salonami
  • Ekipa zyska pewność siebie, przez co morale będzie wyższe
  • Lepszą organizację sprzedaży, co wymiernie przekłada się na wzrost obrotu

II. Savoir-vivre w sprzedaży, czyli jak sprawić, aby klienci nas lubili i chcieli do nas wracać?

Cel szkolenia

  • Zmiana sposobu myślenia o kliencie. Klient = (zawsze) możliwość zaprezentowania oferty salonu, wywołanie potrzeby zakupu, okazja do sprzedaży.
  • Szczegółowe omówienie każdego etapu sprzedaży, na konkretnych przykładach
  • Metody poprawienia wizerunku firmy w oczach Klienta.
  • Przedstawienie skutecznych metod negocjacji z klientem
  • Zwiększenie stopnia zadowolenia Klienta z obsługi.
  • Jak umiejętnie poprowadzić proces serwisowania zegarka.
Czego nauczy się sprzedawca?

  • Życzliwego podejścia do klienta, z którym rozmowa powinna zawsze przynieść korzyść dla firmy
  • Praktycznych narzędzi nawiązywania kontaktu z klientem, analizy potrzeb, finalizacji transakcji.
  • Skutecznych sposobów zjednywania przychylności klientów oraz zdobywania ich zaufania
  • Metod ograniczenia rabatu przy sprzedaży
  • Wykorzystywania reklamacji jako okazji do zacieśnienia więzi z klientem.
  • Będzie chciał osiągać lepsze wyniki sprzedaży, gdyż pokażemy mu, że to się opłaca.
  • Radzenia sobie w trudnych sytuacjach serwisowych

Co zyska właściciel salonu?

  • Pewność, że załoga będzie potrafiła sobie poradzić z każdym typem klienta
  • Zdecydowanie większą skuteczność sprzedaży.
  • Zwiększy zysk ze sprzedaży, gdyż pracownicy będą potrafili ograniczyć czynnik rabatu
  • Poszerzony koszyk sprzedaży, czyli klienci będą kupować więcej podczas jednej wizyty
  • Przychylność i zaufanie klientów do danego punktu sprzedaży.

III. Znam się na swoim fachu, czyli kompendium wiedzy o zegarkach

Cel szkolenia

  • Lepsze poruszanie się sprzedawców w portfolio zegarkowym salonu
  • Znajomość najważniejszych faktów dotyczących marek w salonie.
  • Praktyczne metody sprzedaży marek ze swojego portfolio.
  • Jak nie dać się zaskoczyć konkurencji.
  • Ugruntowanie technicznej wiedzy o zegarkach.
  • Jak bezpiecznie prezentować towar klientowi.
  • .
  • Wykluczenie najczęściej popełnianych błędów przy sprzedaży.
  • Przećwiczenie zdobytej wiedzy w praktyce.
Czego nauczy się sprzedawca?

  • Sprawnie rozpoznawać i znać najistotniejsze fakty marek zegarkowych salonu/sieci.
  • Wskazywać marki konkurencyjne u innych sprzedawców i umiejętnie przekonywać do swojej oferty
  • Jakich argumentów użyć, aby sprzedać zegarek danej marki, lub danego modelu
  • Praktycznej wiedzy o budowie i zasadach działania zegarków.
  • Jak prezentować zegarki, by ograniczyć ryzyko kradzieży lub zniszczenia towaru.
  • Wyeliminuje złe nawyki i przyzwyczajenia.
  • Jak stosować zdobytą wiedzę w praktyce.

Co zyska właściciel salonu?

  • Poprawi renomę salonu, jako eksperckiego punktu sprzedaży zegarków.
  • Większe zaufanie do umiejętności i wiedzy sprzedawców.
  • Zwiększy konkurencyjność salonu w rejonie
  • Zminimalizuje możliwość uszkodzenia lub kradzieży towaru
  • Personel będzie lepiej przygotowany do wprowadzania nowych marek do portfolio salonu.
  • Sprawnie pracującą załogę, potrafiącą wykorzystać wiedzę teoretyczną w praktyce.

A co po szkoleniu?

Szkolenia oferowane przez Pro Watches to jedyny na rynku cykl treningowy w tak komplementarny sposób przygotowujący załogi do sprzedaży zegarków. Są one doskonałym sposobem edukacji personelu w kierunku bardziej efektywnej sprzedaży. Nie należy jednak zapominać, że wiedza zdobyta wymaga ćwiczenia i utrwalania. Dlatego też:
po każdym szkoleniu pracownik otrzymuje materiały szkoleniowe z informacjami omawianymi podczas danej sesji treningowej. Jest to praktyczny podręcznik do nauki.
Dajemymożliwość kontaktowania się z nami po szkoleniu wszystkim jego uczestnikom. Przez co najmniej miesiąc odpowiadamy na wszelkie pytania, pomagamy na bieżąco rozwiązać zaistniałe problemy natury sprzedawca – klient.
Istnieje również możliwość odbycia ćwiczeń praktycznych w konkretnym punkcie sprzedaży, by pracownicy mogli testować wiedzę w swoim miejscu pracy.
Sprzedawca musi mieć poczucie, że nie zostanie pozostawiany z nową wiedzą. Oferujemy mu wsparcie i możliwość konsultowania zagadnień omawianych na szkoleniach nawet po ich zakończeniu.