Strategia rozwoju

Recepta na sukces w sprzedaży. Krok po kroku.

Jaka jest Twoja strategia prowadzenia biznesu? Co chcesz osiągnąć i kiedy? Czy posiadasz wszystkie narzędzia do realizacji tego celu? Czy wiesz, jak to zrobić?

Jeśli na wszystkie powyższe pytania odpowiedziałeś szybko i sprawnie, to znaczy, że prowadzisz biznes w sposób przygotowany i planowy. Należą Ci się słowa uznania, ale pamiętaj, że każdy system można udoskonalić. Jeśli odpowiedzi sprawiły Ci problem, to znak, że nie wszystko może być dopracowane. Że Twoja strategia nie jest w pełni gotowa. A przecież rynek samych zegarków luksusowych (w cenie powyżej 13 000 zł) w Polsce w 2019 roku to tort o wartości 500 milionów złotych. Jest się więc czym dzielić.

Czym jest strategia?

To szczegółowo rozpisany plan działania. To system akcji, jakie trzeba przeprowadzić, by zrealizować dany cel.
Każda z nich musi być umieszczona na osi czasu i wykonana w pewnej kolejności. Strategią rządzi bowiem porządek. Tutaj zawsze „coś” z „czegoś” wynika.

Dobra strategia wskazuje także trudności i zagrożenia mogące pojawić się przy realizacji danego celu, ale jednocześnie podpowiada ich optymalne rozwiązanie.

Najważniejsze trzy filary strategii to: Produkt, Pracownicy i Klient.

Produkt

Źle dobrany asortyment produktowy to zamrożony pieniądz, którego wartość nieustannie spada. Dlatego tak ważnym jest mieć wiedzę, jakiego produktu najczęściej szukają Twoi klienci? Ile są w stanie za niego zapłacić? Czy Twoja konkurencja ma już ten produkt, czy nie?
Pomożemy w:

  • W doborze portfolio zegarkowego
  • Wskazaniu alternatyw dla danego typu produktu
  • Aranżacji powierzchni wystawienniczej pod kątem skuteczności sprzedaży
  • Prezentacji produktu według zasad merchandisingu danej marki
Co zyskujesz?

  • Szybciej rotujący towar i większe zyski
  • Salon zyskuje renomę i rozpoznawalność
  • Przyciągasz uwagę Klientów estetyką i przejrzystością wystawy
  • Masz lepszy przegląd możliwości, jakie daje rynek zegarkowy. Wiesz więcej.

Pracownicy

Personel to największy potencjał Twojego salonu. Od niego w większości zależy, jak klienci postrzegają Twoją firmę. To załoga ma znaczący wpływ na szybkość rotacji towaru oraz zyski z tym związane. Morale, stopień wyszkolenia i doświadczenie decydują o sile Twojego zespołu. A tylko dobry zespół daje szanse na świetne wyniki sprzedażowe.
Pomożemy w:

  • szkoleniu pracowników z zakresu:
  • technik sprzedaży i negocjacji z klientem, pozyskiwania zaufania Klienta i budowania z nim trwałych relacji, wiedzy produktowej, przedstawiając najważniejsze rzeczy przydatne przy sprzedaży, prostego serwisu zegarmistrzowskiego
  • tworzeniu planów rozwoju dla sprzedawców (przywiązanie do miejsca pracy)
  • tworzeniu optymalnych form motywowania sprzedawców
  • prezentacji produktu według zasad merchandisingu danej marki
Co zyskujesz?

  • Sprzedawców, którzy stają się najlepszymi ambasadorami Twojego salonu
  • Więcej domkniętych transakcji
  • Wyższą skuteczność sprzedaży
  • Klienci zaczynają wracać, gdyż czują się lepiej obsłużeni
  • Większą pewność i sprawność pracowników
  • Przywiązanie pracowników do firmy i lepsze morale
  • Skuteczniej konkurujesz z innymi jakością i poziomem obsługi

Klient

Najlepszy to ten, który często wraca i kupuje coraz więcej. Czy masz takich klientów? Klient będzie lojalny, kiedy dasz mu poczucie bezpieczeństwa zakupu oraz komfortu i dowartościowania jego samego. Klient będzie zadowolony, kiedy Twój personel będzie uważnie słuchał tego, co ma do powiedzenia a potem szybko i umiejętnie spełniał jego oczekiwania.
Pomożemy w:

  • Analizowaniu potrzeb oraz motywacji zakupowych klientów
  • Budowaniu skutecznych kanałów komunikacji z klientem
  • Tworzeniu programów lojalnościowych
  • Tworzeniu systemów obsługi klienta
Co zyskujesz?

  • Większą odwiedzalność salonu
  • Bogatszy koszyk sprzedaży
  • Sieć klientów, dla których będziesz skuteczniej kierować akcje promocyjne
  • Lepsze postrzeganie marki i salonu w oczach klienta
  • Większą liczbę pozytywnych rekomendacji ze strony klientów
  • Wiedzę do kogo i jak kierować reklamę